RODZAJE TURBOSPRĘŻAREK     ZASADY DZIAŁANIA TURBOSPRĘŻAREK     PRZYCZYNY AWARII     PORADY
PRZYCZYNY AWARII

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY AWARII TURBOSPRĘŻAREK:

  • PRZEPRACOWANY OLEJ SMARUJĄCY LUB NIEWŁAŚCIWIE ZASTOSOWANY DO SILNIKA Z TURBODOŁADOWANIEM
  • ZBYT NISKIE CIŚNIENIE OLEJU LUB CAŁKOWITY BRAK SMAROWANIA
  • CIAŁA OBCE - WPADAJĄCE NA ROZPĘDZONE KOŁA TURBINY LUB SPRĘŻARKI
  • PRZEŁADOWANIE TURBOSPRĘŻARKI – PRACA UKŁADU WIRUJĄCEGO POWYŻEJ DOPUSZCZALNYCH OBROTÓW
  • PRZEGRZANIE TURBOSPRĘŻARKI PROWADZĄCE DO ZWĘGLANIA SIĘ OLEJU SMARUJĄCEGO A NAWET DO POWSTANIA PĘKNIĘĆ PO STRONIE KOLEKTORA WYDECHOWEGO

UWAGA!!! WYCIEKI OLEJU Z TURBOSPRĘŻARKI ZARÓWNO PO STRONIE ZIMNEJ JAK I GORĄCEJ W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW NIE OZNACZAJĄ ZNISZCZENIA LUB NIEPOPRAWNEJ PRACY SAMEJ TURBOSPRĘŻARKI. PRZYKŁADOWE ZDJĘCIA OBRAZUJĄCE ZNISZCZENIA POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW TURBOSPRĘŻARKI.

  • Zniszczenia spowodowane przez zanieczyszczenia w oleju smarującym.

  • Zniszczenia spowodowane przez zaniżone parametry smarowania.

  • Zniszczenia spowodowane przez ciało obce.

  • Zniszczenia spowodowane przez przegrzanie lub tzw. przeładowanie turbosprężarki.

 
created by STUDIO FORM
 
  Grupa BSL Truck: www.tloki-ks.pl  |   www.kkkturbo.pl  |   www.bf-truck.eu  |   www.euroricambi.pl